Ready-to-speak: CPW = Cost Per Wear

CPW (= Cost per wear) betreft het goedpraten van dure aankopen in het modesegment: draag ik mijn jas van Givenchy maar vaak genoeg dan krijgt hij een betere CPW-waarde dan bijvoorbeeld een goedkoop sieraad van H&M. Koop ik een zogenaamde meepakker, bijvoorbeeld modieuze oorbellen van 12 euro ("Gewoon voor de lol, kost toch niks.") en draag ik die maar één keer, dan hebben die oorbellen een heel hoge CPW-waarde – namelijk 12 euro. Een accountant noemt dit waarschijnlijk het ‘draagfrequentieprincipe’. Maar mij maakt het niet uit wat voor naam hij eraan geeft. Wat telt is zijn advies om die jas van Givenchy te kopen…

Cost per wear

Givenchy Mantel Modepilot Military
Cost per wear: 5 Euro − Ik draag de Givenchy-jas het hele jaar door.
Ik draag de Givenchy-jas het hele jaar door. Kost een jas 1000 euro, dan heeft hij na 100 keer dragen een CPW-waarde van 10 euro. Een lievelingsjas draag je zo’n 100 keer per jaar. En het jaar erop weer. En zo kom je uit op een CPW-waarde van 5 euro!

CPW – Olé, olé!

CPC, CPO en CPA – allemaal afkortingen uit de wereld van de online marketing. Het staat voor: Cost per Click, Cost per Order en Cost per Action. Die Fantastischen Vier kunnen een nieuw nummer opnemen: ‘MfG, deel twee’. En dan met alle online afkortingen. Maar CPW niet vergeten hoor!
This article was first published on the German website of Modepilot (>>>)
Photo Credit: Modepilot
Modepilot ist Deutschlands erster Modeblog. Mit seiner Gründung in 2007 war und ist er Vorreiter der unabhängigen Mode-Berichterstattung. Noch heute wird die Seite leidenschaftlich von Mitgründerin Kathrin Bierling geführt. Sie ist eine ausgebildete und erfahrene Journalistin, die zunächst bei der Financial Times lernte und arbeitete und dann einige Jahre bei der WirtschaftsWoche beschäftigt war, bevor sie die Seiten Harpersbazaar.de, Elle.de und InStyle.de verantwortete. An Modepilot liebt sie, dass sie die Seite immer wieder neu erfinden muss, um am Puls der Zeit zu bleiben. Worin sie und ihre Autoren sich stets treu bleiben: Den Leser ernst nehmen, nicht sich selbst.

Reacties